Întrebam, prin iunie 2013, într-un interviu, pe directorul de atunci al Tursib, Adrian Popa: "şi noua autobază...?".
El a răspuns: "Cred că anul viitor vom avea finalizată noua autobază, amplasată în zona industrială. Ne aliniem prin aceasta la cerinţele actuale de protejare a mediului, dar şi la cele urbanistice. Proiectul autobazei este finalizat, iar discuţiile cu BERD, pentru accesarea unui credit de 5,5 milioane euro, pentru construirea acestei autobaze, sunt în stadiu avansat. Dacă totul decurge conform graficului, în maximum un an şi jumătate vă vom invita la inaugurare".
Maximumul acela un an şi jumătate a devenit trei ani, iar în 2016, autobaza era încă "pe vine": "Noua autobază a Tursib, construită cu 4,8 milioane euro, în Zona Industrială Vest, este aproape gata şi are spaţii închise de parcare, staţie de alimentare, spălătorie, igienizare, ateliere de reparaţii. În a doua jumătate a anului viitor, Tursib va elibera actualul teren pe care îl ocupă pe Calea Dumbrăvii şi îl va vinde”.
"Odată cu disponibilizarea terenului de pe Calea Dumbrăvii nr. 133 - 135, ca urmare a transferării activităţii societăţii în noua locaţie, estimăm să obţinem surse de finanţare pentru un număr de 25 de autobuze de ultimă generaţie, dotate cu aer condiţionat şi cameră video. Achiziţionarea într-un orizont de timp relativ redus a unui număr de 25 de autobuze de ultimă generaţie asigură premisele realizării în viitorul apropiat a unui confort sporit pentru cei care utilizează transportul public local de persoane prin curse regulate apropiat de cel oferit de oraşe din Europa cum sunt: Viena, Dresda, Salzburg", se arăta într-un document al Tursib, publicat de noi pe 24 octombrie 2016.
Finalmente, în 2017, Sibiul se putea lăuda cu singura investiţie într-o autobază ridicată de la zero, care a costat 4,8 milioane euro.
Noul sediu al autobazei Tursib este în Zona Industrială Vest, pe strada Muenchen Nr. 1. Are garaje acoperite, spălătorii, staţii de carburant, spaţii tehnice, cabinete şi birouri, pe suprafaţa sa de 33.400 metri pătraţi.


Amintiri în imagini cu autobaza "I.T.S" - Tursib
OK, dar nu despre sediul nou al Tursib vom vorbi aici. Ci de cel vechi. Ultima oară când am fost acolo, prin toamnă, era încă nimic. Adică nu chiar nimic, ci un câmp cu iarbă de invidiat (mai ales la noi printre betoane, parcări şi termopane unde, cu puţin efort de focalizare a ochilor, puteai vedea magazia aceea de mături şi ce-o mai fi, a Grădiniţei 5 de pe Siretului-spate, care era un chioşc de ziare foarte istoric, ori din Parcul Astra, ori de pe Guşteriţei, de lângă staţia de ITS de la "Pielărie".
Ei bine, aici a fost Autobaza Tursib. Una istorică, putem spune, şi chiar modernă pentru anul edificării ei, 1965. La vremea aceea era tot cam spre periferia oraşului. Cu adresa "de poştă" în Calea Dumbrăvii, nr.133 - 135, sediul Întreprinderii de Transporturi Sibiu - ITS, Întreprinderii Judeţene de Transport Local Sibiu - IJTLS şi Tursib, până în 2016.
Era un loc fascinant. Ştiai că acolo sunt, de acolo vin şi acolo se întorc autobuzele cu care circulai tu. Erau chiar şi tramvaie, cu liniile lor cu tot şi cu cablurile lor de alimentare. Dacă stau să mă gândesc, de copil mi-am dorit să trec de porţile acelea şi să mă plimb printre autobuze de diverse tipuri şi modele, printre tramvaie, să mă plimb prin hale şi ateliere.
Am reuşit asta abia în 2009, "în interes de serviciu". Vă daţi seama că nu am ratat ocazia să pozez la foc automat ce îmi trecea prin faţa obiectivului. Mult mai mult decât era necesar pentru un simplu articol de ziar.
Ei bine, de curând, am regăsit acele poze. Ele arată un loc care acum nu mai există dar care era viu şi plin de activitate. Probabil că mulţi vor avea nostalgii (ca şi mine). Vedem acolo ateliere, depouri, cred că o cantină, o staţie de alimentare, plus ceva autobuze care acum nu mai există.
Da, oficial, "Amplasarea vechiului sediu într-unul din cartierele rezidenţiale ale oraşului avea impact negativ asupra mediului înconjurător şi asupra locuitorilor din zonă, datorită emisiilor de noxe, a poluării fonice", da, "Utilităţile (apa, canal, gaz) erau vechi şi depăşite", iar "Amplasarea depozitelor era nefuncţională". Dar poţi găsi orice vini atunci când vrei să faci altceva. Pentru mulţi, aici a fost locul lor de muncă o viaţă sau o mare parte din ea. Deci eşti legat de el, char dacă nu mai e nimic acolo. Ei bine, lor şi iubitorilor de istorie a transportului în comun şi ai istoriei nu aşa de vechi a Sibiului, vă dedic aceste imagini "de epocă". Nu-s cine ştie ce artistice, dar măcar arată ceva ce nu mai vezi în teren.


Preot Nicolae STREZA
2666
Pomenirea Sfinţilor şi Drepţilor Iosif, logodnicul Sfintei Fecioare Maria şi tatăl adoptiv al Domnului Iisus, Iacov, fratele Domnului şi David,...
Preot Nicolae STREZA
2666
Pomenirea Sfinţilor şi Drepţilor Iosif, logodnicul Sfintei Fecioare Maria şi tatăl adoptiv al Domnului Iisus, Iacov, fratele Domnului şi David,...
Pr. Constantin NECULA
1572
Dacă v-aţi săturat de minciuni şi prezentări false ale carierei, în care s-au topit, inevitabil încrederi şi respect, merită să...
Pr. Constantin NECULA
1572
Dacă v-aţi săturat de minciuni şi prezentări false ale carierei, în care s-au topit, inevitabil încrederi şi respect, merită să...
Finalul anului 2021 aduce, la Biblioteca Judeţeană ASTRA Sibiu, bucuria Sărbătorilor de iarnă, dar şi premii pentru cei mai destoinici...
Finalul anului 2021 aduce, la Biblioteca Judeţeană ASTRA Sibiu, bucuria Sărbătorilor de iarnă, dar şi premii pentru cei mai destoinici...
Întrebam, prin iunie 2013, într-un interviu, pe directorul de atunci al Tursib, Adrian Popa: "şi noua autobază...?".
El a răspuns:...
Întrebam, prin iunie 2013, într-un interviu, pe directorul de atunci al Tursib, Adrian Popa: "şi noua autobază...?".
El a răspuns:...